Zašto je riba zdrava

Zašto je riba zdrava

Zašto je riba zdrava i korisna

Mnogi danas pokušavaju napraviti najbolji izbor u pogledu ishrane, pa se često postavlja pitanje zašto je riba zdrava? Zdrava ishrana uključuje kvalitetne masti u optimalnoj količini. Pored biljnih ulja, te zdrave masti se nalaze u ribi. Bez obzira da li je vaš izbor kuvana ili pečena riba, ona je pravi odabir za optimalno zdravlje. Za razliku od bele ribe (bakalar, oslić, orada, brancin) koja ima nizak udeo masti, plava riba (tuna, skuša, losos, haringa) je poznata kao masna. Njen udeo masti je obično iznad 5% i spada u važan izvor omega 3 masnih kiselina. S’ obzirom da naše telo ne stvara omega 3 masne kiseline, taj unos se vrši preko hrane. Konzumiranje ribe je najbolji način da naše telo dobije dovoljno proteina. Višestruke prednosti kako u smislu jačanja imunološkog sistema, tako i u smanjenju kardiovaskularnih problema razlozi su zašto je riba zdrava. Osim toga, riba je bogata vitaminom D, vitaminom B, kalcijumom, gvožđem i kalijumom.

Zašto je riba zdrava u ishrani

Među brojnim prednostima zašto je riba zdrava možemo navesti smanjenje triglicerida, dobro pamćenje, jačanje koštanog sistema, sprečavanje degenerativnih bolesti. Što je veći udeo masti u ribi ona je samim tim zdravija. Nutritivna vrednost masnih riba je vrlo visoka i zato su veoma cenjene. Losos je bogat izvor viamina, proteina i minerala. Spada u jednu od najkorisnijih zahvaljujući visokom sadržaju omega 3 masnih kiselina što doprinosi održavanju funkcionisanja mozga i zglobova. Osim toga, losos je idealan izbor za uravnoteženu ishranu. Tuna je vrlo popularan izbor, pa se često može naći u svakodnevnim obrocima, postu i tokom različitih proslava. Stručnjaci vrlo često preporučuju konzimiranje tune, koja je jedna od najvažnijih u ishrani. U svom sastavu ima veliki broj vitamina i minerala, gde se ističu, B2, B3, B6 i B12, vitamini A i vitamina D, zatim prisutnost joda, magnezijuma, fosfora što su neke od prednosti zašto je riba zdrava u ishrani. S’ obzirom da ne gubi svoja svojstva kada je u konzerviranom obliku, tuna je čest izbor kod različitih dijeta.

Zašto je riba zdrava za život

Ako još uvek niste upoznati s’ tim zašto je riba zdrava, ovo je idealan trenutak za to. Masne ribe, osim što su veoma zdrave, poznate su po tome što imaju mnoga hranljiva svojstva. Godinama unazad povećava se konzumiranje ribe, pa je ovo postala veoma popularna hrana i najčešći izbor kod dijeta za mršavljenje. Zbog bogatstva esencijalnih stvari riba je idealna za zdrav život. Ukoliko želite da vaše srce bude zdravo, konzumirajte najmanje dve porcije plave ribe nedeljeno. To će smanjiti rizik od srčanih oboljenja. Omega 3 masne kiseline pomoći će vašem zdravlju na mnogo načina. Još jedan razlog zašto je riba zdrava je taj što sprečava anemiju, dok hranljive materije pomažu da se održi lep izgled kože, noktiju i kose. Riba pomaže u održavanju zdrave telesne težine, poboljšava fizičku idržljivost u toku sportskih aktivnosti i daje osećaj sitosti. Konzumiranje ribe će osigurati proteine što će pomoći u pravilnoim funkcionisanju hormona i stvaranju tkiva. Riba je sjajan izvor vitamina A, koji je važan u prevenciji kancera, jačanja nervnog sistema i krvnih sudova. Osim toga, riba je izvrstan izbor kod poboljšanja moždanih funkcija i za sprečavanje Alzheimerove bolesti.

Tagovi:

Možda će vas zanimati

Kako vezati udicu

Kako vezati udicu

Ribolov je prava prilika za boravak na otvorenom i opuštanje u prirodi. Međutim, kako ovaj hobi ne bi bio uzaludan, morate imati određeno znanje i opremu što će doneti pravi užitak. Dok

Kako pobediti strah

Kako pobediti strah

Postoje mnogi trenuci u životu kada ne znamo kako pobediti strah i teskobu. Danas je nemoguće pronaći osobu koja nema neku vrstu straha. Bilo da je reč o strahu od gubitka ili neuspeha, to doprinosi v

Kako najbrže zaceliti ranu

Kako najbrže zaceliti ranu

Kako najbrže zaceliti ranu pitanje je koje muči mnoge ljude. Najčešće u tim situacijama postoji dilema kako pravilno postupiti. Pre nego preduzmete bilo kakve korake u zaceljenju rane, morate procenit